Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 326 "Chatka Skrzatka"

 02-904 Warszawa

ul. Bernardyńska 14

tel. 509 716 197

ePUAP https://epuap.gov.pl

E-mail: p326@eduwarszawa.pl

Przejdź do strony głównej

, 28 kwietnia 2024

Jesteś tutaj: Start

Ostatnie aktualizacje

Ewidencja i Rejestry

2022-11-13

Przedszkole prowadzi następujące rejestry, ewidencje i archiwa zgodnie z wymogami ustawowymi:

  • Rejestr zarządzeń wewnętrznych dyrektora przedszkola

  • Rejestr uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców

  • Protokoły Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców

  • Rejestr wypadków dzieci oraz pracowników

  • Księga ewidencji dzieci

  • Rejestr wydanych legitymacji służbowych nauczyciela

  • Rejestr wydanych zaświadczeń

  • Ewidencja akt osobowych

  • Ewidencja korespondencji

  • Ewidencja środków trwałych

  • Ewidencja pieczęci służbowych

  • Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację, w tym ewidencje i rejestry, w oparciu o instrukcję kancelaryjną zawierającą jednolity rzeczowy wykaz akt uzgodnioną z Archiwum Państwowym w Warszawie.

Dokumentację zawierającą dane osobowe nie udostępnia się osobom nieupoważnionym, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926).

Ewidencje i rejestry są udostępniane powołanym do tego celu organom kontrolującym w zakresie określonym w przepisach prawa.

Dokumenty archiwalne są udostępnianie na terenie przedszkola osobom upoważnionym, na ich pisemny wniosek.

Czytaj więcej o: Ewidencja i Rejestry

Procedura załatwiania spraw

2022-11-13

 

1.  Dyrektor przyjmuje interesantów w godzinach pracy placówki po wcześnejszym umówieniu.

2.  Przedszkole przyjmuje i załatwia sprawy dotyczące edukacji, kadr, finansów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa:

  • dokumentację kancelaryjną - wg instrukcji kancelaryjnej,

  • dokumentacje kadrową i finansową wg odrębnych przepisów.

3.Tryb rozpatrywania wniosków i skarg zgłoszonych ustnie lub drogą mailową jest zgodny z przepisami prawa o postępowaniu administracyjnym oraz wewnętrzną procedurą przejmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:

  • Dyrektor Przedszkola rozpatruje  sprawy dotyczące naboru dzieci do oddziałów, rezygnacji z miejsca w przedszkolu, wydaje  zaświadczenia, decyzje, opinie, ustala sprawy organizacyjne, rozpatruje skargi i wnioski.

  • Kierownik Gospodarczy nalicza odpłatność za przedszkole, dokonuje zwrotów należnych nadpłat, rozlicza wpływy na rachunkach bankowych placówki.

  • Nauczyciele wychowania przedszkolnego i nauczyciele współorganozujacy – pedagodzy specjalni udzielają informacji na temat funkcjonowania dziecka, organizują indywidualne konsultacje oraz spotkania w ramach zespołu PPP

  • Terapeuci organizują pracę specjalistyczną, udzielają informacji na temat postępów dziecka i udzielają wskazówek do dalszej pracy. We współpracy z pozostałymi pracownikami pedagogicznymi organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną zgodną z przepisami prawa.

Czytaj więcej o: Procedura załatwiania spraw

Przedmiot działalności

2022-11-13

Przedszkole realizuje cele wynikające z Ustawy Prawo Oświatowe. Celem przedszkola jest:

 

1) Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.

2) Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.

3) Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.

4) Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.

5) Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.

6) Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną.

7) Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

8) Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.

9) Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności  wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.

10) Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.

11) Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych  poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości  i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

 

Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa w szczególności
 w zakresie:

1) Udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2) Organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi.

3) Umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej  i religijnej.

 

Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole. 

 

Przedszkole udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Przedszkole organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi poprzez:

1) Realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

2) Zapewnienie odpowiednich warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych w miarę możliwości placówki.

3) Realizację programu wychowania przedszkolnego, programu nauczania, programu wychowawczego i programu profilaktyki, dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, z wykorzystaniem odpowiednich form i metod pracy dydaktycznej i wychowawczej.

4) Integrację ze środowiskiem rówieśniczym.

5) Zatrudnienie dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska oraz odpowiednich specjalistów, w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.

6) Prowadzenie zajęć specjalistycznych.

 

Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej  i religijnej poprzez:

1) Dbanie o kulturę języka polskiego.

2) Organizowanie uroczystości o charakterze narodowym i regionalnym.

3) Tworzenie tradycji przedszkola.

4) Zapoznawanie dzieci z historią i symbolami narodowymi.

5) Przybliżanie tradycji, kultury regionu.

6) Stwarzanie sytuacji edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozumieniu i przeżywaniu wartości uniwersalnych.

 

Przedszkole wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka i osiągnięciu gotowości szkolnej:

1) Organizuje współpracę z rodzicami.

2) Zapoznaje rodziców z zadaniami przedszkola.

3) Zasięga opinii rodziców w sprawach dotyczących wychowania, opieki oraz zapoznaje z kierunkami i zakresem realizowanych zadań.

4) Udziela bieżących informacji o rozwoju i postępach dziecka.

5) Stwarza sytuacje sprzyjające rozwijaniu samodzielności, kształtowaniu nawyków higienicznych i kultury bycia.

6) Stwarza warunki do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

7) Umożliwia dzieciom zdobycie różnorodnych doświadczeń wpływających stymulująco na ich rozwój.

8) Stwarza sytuacje edukacyjne sprzyjające osiągnięciu gotowości szkolnej.

 

Podstawowe formy działalności przedszkola, to:

1) Obowiązkowe zajęcia edukacyjne z całą grupą.

2) Zajęcia stymulacyjne organizowane w małych zespołach.

3) Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla dzieci mających trudności oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.

4) Tworzenie okazji edukacyjnych podczas zajęć i zabaw.

5) Spontaniczna działalność dzieci.

6) Zajęcia dodatkowe organizowane za zgodą rodziców.

7) Proste prace porządkowe i czynności samoobsługowe.

Czytaj więcej o: Przedmiot działalności