Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 326 "Chatka Skrzatka"

 02-904 Warszawa

ul. Bernardyńska 14

tel. 509 716 197

ePUAP https://epuap.gov.pl

E-mail: p326@eduwarszawa.pl

Przejdź do strony głównej

Wtorek, 14 maja 2024

Jesteś tutaj: Start / Dane uzupełniające

Dane uzupełniające

Przedmiot działalności

2022-11-13

Przedszkole realizuje cele wynikające z Ustawy Prawo Oświatowe. Celem przedszkola jest:

 

1) Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.

2) Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.

3) Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.

4) Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.

5) Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.

6) Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną.

7) Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

8) Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.

9) Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności  wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.

10) Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.

11) Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych  poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości  i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

 

Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa w szczególności
 w zakresie:

1) Udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

2) Organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi.

3) Umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej  i religijnej.

 

Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole. 

 

Przedszkole udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Przedszkole organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi poprzez:

1) Realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

2) Zapewnienie odpowiednich warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych w miarę możliwości placówki.

3) Realizację programu wychowania przedszkolnego, programu nauczania, programu wychowawczego i programu profilaktyki, dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, z wykorzystaniem odpowiednich form i metod pracy dydaktycznej i wychowawczej.

4) Integrację ze środowiskiem rówieśniczym.

5) Zatrudnienie dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska oraz odpowiednich specjalistów, w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.

6) Prowadzenie zajęć specjalistycznych.

 

Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej  i religijnej poprzez:

1) Dbanie o kulturę języka polskiego.

2) Organizowanie uroczystości o charakterze narodowym i regionalnym.

3) Tworzenie tradycji przedszkola.

4) Zapoznawanie dzieci z historią i symbolami narodowymi.

5) Przybliżanie tradycji, kultury regionu.

6) Stwarzanie sytuacji edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozumieniu i przeżywaniu wartości uniwersalnych.

 

Przedszkole wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka i osiągnięciu gotowości szkolnej:

1) Organizuje współpracę z rodzicami.

2) Zapoznaje rodziców z zadaniami przedszkola.

3) Zasięga opinii rodziców w sprawach dotyczących wychowania, opieki oraz zapoznaje z kierunkami i zakresem realizowanych zadań.

4) Udziela bieżących informacji o rozwoju i postępach dziecka.

5) Stwarza sytuacje sprzyjające rozwijaniu samodzielności, kształtowaniu nawyków higienicznych i kultury bycia.

6) Stwarza warunki do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

7) Umożliwia dzieciom zdobycie różnorodnych doświadczeń wpływających stymulująco na ich rozwój.

8) Stwarza sytuacje edukacyjne sprzyjające osiągnięciu gotowości szkolnej.

 

Podstawowe formy działalności przedszkola, to:

1) Obowiązkowe zajęcia edukacyjne z całą grupą.

2) Zajęcia stymulacyjne organizowane w małych zespołach.

3) Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla dzieci mających trudności oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.

4) Tworzenie okazji edukacyjnych podczas zajęć i zabaw.

5) Spontaniczna działalność dzieci.

6) Zajęcia dodatkowe organizowane za zgodą rodziców.

7) Proste prace porządkowe i czynności samoobsługowe.

Czytaj więcej o: Przedmiot działalności

Zasady funkcjonowania

2022-11-13

Przedszkolez Oddziałami Integracyjnymi nr 326 "Chatka Skrzatka" działa w oparciu o następujące zasady:

  • praworządności

  • służebności

  • racjonalnego gospodarowania mieniem

  • jednoosobowego kierownictwa

  • kontroli wewnętrznej

  • podziału zadań między personelem

  • wzajemnego współdziałania

     

1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący przedszkole, na wspólny wniosek Dyrektora przedszkola i Rady Rodziców.

  • Dzienny czas pracy przedszkola ustala się na 10,5 godziny od 6:45 do 17.15.

  • Podstawa programowa jest realizowana w godzinach pracy przedszkola.

  • Odbieranie dzieci z przedszkola trwa do godziny 17.15.

  • Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest przyprowadzanie dzieci do godziny 8:30.

     

2. Liczba oddziałów w Przedszkolu wynosi 8 ( w tym 4 integracyjne)

 

3. Liczba miejsc w  Przedszkolu wynosi 180.

 

4. Liczba dzieci w oddziale integracyjnym nie może przekraczać 20., w tym od 3 do 5 dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Liczba miejsc w oddziale ogólnodostępnym nie możę przekraczać 25.

 

5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole, liczba dzieci w oddziale może być inna.

 

6. Przedszkole jest placówką publiczną nieferyjną.

 

7. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez Dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący.

 

8. W arkuszu organizacyjnym przedszkola określa się w szczególności:

  1. czas pracy poszczególnych oddziałów,

  2. liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników   zajmujących stanowiska kierownicze,

  3. ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole,

  4. czas realizacji podstawy programowej w danym roku.

     

9. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

 

10. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla danego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb, zainteresowań i propozycji dzieci.

Czytaj więcej o: Zasady funkcjonowania

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Wytworzono:2020-07-29 20:43przez:
Opublikowano:2020-07-29 00:00przez: Administrator sscmc
Podmiot udostępniający: Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 326 "Chatka Skrzatka"
Odwiedziny:378

  • Brak wpisów.