Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 326 "Chatka Skrzatka"

Rozkład dnia

Przedszkole jest czynne w godzinach 7:00- 17:15

 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI MŁODSZYCH 3-4 LATKÓW

  700 - 800

Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.

Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci.

  800 - 815

Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela.

  815 - 830

Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka  i przygotowaniem do śniadania.

  830 - 900

Śniadanie

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

  900- 930

Zajęcia wychowawczo - edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych.

930-1030

Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności,  zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy twórcze. Praca wyrównawcza z dziećmi.

1030-1120

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub inspirowanej przez nauczyciela, działalności: aktywne sposoby spędzania czasu (gry zręcznościowe), prowadzenie obserwacji przyrodniczych  i /lub prace badawcze. Zabawa ruchowa. (w przypadku nieodpowiedniej pogody - gry i zabawy ruchowe w salach)

1120- 1140

Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka  i przygotowaniem do obiadu.

1140- 1210

Obiad

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego  i kulturalnego zjadania posiłku.

1210-1420

Czynności samoobsługowe – rozbieranie się i ubieranie, toaleta.

Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań.

1420-1440

Podwieczorek

Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

1440-1450

Zabawy ruchowe wg pomysłu nauczyciela

1450-1530

Zajęcia popołudniowe. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech dziecka. Praca indywidualna i/lub w zespołach. Zabawy dowolnie wybrane przez dzieci (w kącikach tematycznych lub przez nie zainspirowanych). Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi różnorodnej pomocy dydaktyczno - wychowawczej. Prace porządkowo - pielęgnacyjne w sali przedszkolnej. Przy sprzyjającej pogodzie: pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym.

Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki w grupach  3 razy w tygodniu po 20 minut

1530-1715

przekazanie dzieci do grupy pracującej do 17:15.  Zabawy dowolne

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI STARSZYCH 5-6 LATKÓW

7:00-8:15 schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi, zabawy w kącikach zainteresowań; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci, ćwiczenia logopedyczne; monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć
8:00-8:15 Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce,
8:20-8:30 przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno-sanitarne
8:30-9:00 Śniadanie
9:00-10:00 zajęcia wychowawczo - dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego
10:00-10:30 zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno – techniczne, tematyczne, twórcze w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci
10:30-11:30 Pobyt w ogrodzie: zabawy na powietrzu: obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe, zabawy i gry sportowe, zabawy organizowane i swobodne; zabawa ruchowa
11:40-12:00 Obiad
12:00-12:15 Kształtowanie nawyków higienicznych
12:15-12:30 relaks poobiedni – słuchanie bajek, opowiadań, czytanie książek dzieciom
12:30-14:20

Zabawy dydaktyczne. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym. Pobyt na powietrzu w razie pogody.
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki w grupach 2 razy w tygodniu po 30 minut

14:20-14:30 przygotowanie do podwieczorku; czynności higieniczno-sanitarne 
14:30-14:45 podwieczorek           
14:45-16:00 zabawy zorganizowane, dydaktyczne, utrwalające nabyte umiejętności i wiedzę w sali zabaw. Monitorowanie rozwoju dzieci, praca kompensacyjno-wyrównawcza; zabawa ruchowa, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami; praca indywidualna; rozchodzenie się dzieci. Prowadzenie obserwacji dzieci.
16:00-17:15 przekazanie dzieci do grupy pracującej do 17:15.  Zabawy dowolne