Rozkład dnia
Przedszkole jest czynne w godzinach 7:00- 17:15
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI MŁODSZYCH 3-4 LATKÓW
700 - 800 |
Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacja pedagogiczna. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. |
800 - 815 |
Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela. |
815 - 830 |
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. |
830 - 900 |
Śniadanie Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
900- 930 |
Zajęcia wychowawczo - edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. |
930-1030 |
Dowolne zabawy podejmowane przez dzieci. zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy twórcze. Praca wyrównawcza z dziećmi. |
1030-1120 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu: podejmowanie przez dzieci różnorodnej, swobodnej lub inspirowanej przez nauczyciela, działalności: aktywne sposoby spędzania czasu (gry zręcznościowe), prowadzenie obserwacji przyrodniczych i /lub prace badawcze. Zabawa ruchowa. (w przypadku nieodpowiedniej pogody - gry i zabawy ruchowe w salach) |
1120- 1140 |
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. |
1140- 1210 |
Obiad Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
1210-1420 |
Czynności samoobsługowe – rozbieranie się i ubieranie, toaleta. Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań. |
1420-1440 |
Podwieczorek Kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
1440-1450 |
Zabawy ruchowe wg pomysłu nauczyciela |
1450-1530 |
Zajęcia popołudniowe. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech dziecka. Praca indywidualna i/lub w zespołach. Zabawy dowolnie wybrane przez dzieci (w kącikach tematycznych lub przez nie zainspirowanych). Praca indywidualna z dziećmi wymagającymi różnorodnej pomocy dydaktyczno - wychowawczej. Prace porządkowo - pielęgnacyjne w sali przedszkolnej. Przy sprzyjającej pogodzie: pobyt dzieci w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki w grupach 3 razy w tygodniu po 20 minut |
1530-1715 |
przekazanie dzieci do grupy pracującej do 17:15. Zabawy dowolne |
ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI STARSZYCH 5-6 LATKÓW
7:00-8:15 | schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi, zabawy w kącikach zainteresowań; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci, ćwiczenia logopedyczne; monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć |
8:00-8:15 | Ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce, |
8:20-8:30 | przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno-sanitarne |
8:30-9:00 | Śniadanie |
9:00-10:00 | zajęcia wychowawczo - dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego |
10:00-10:30 | zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno – techniczne, tematyczne, twórcze w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci |
10:30-11:30 | Pobyt w ogrodzie: zabawy na powietrzu: obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe, zabawy i gry sportowe, zabawy organizowane i swobodne; zabawa ruchowa |
11:40-12:00 | Obiad |
12:00-12:15 | Kształtowanie nawyków higienicznych |
12:15-12:30 | relaks poobiedni – słuchanie bajek, opowiadań, czytanie książek dzieciom |
12:30-14:20 |
Zabawy dydaktyczne. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym. Pobyt na powietrzu w razie pogody. |
14:20-14:30 | przygotowanie do podwieczorku; czynności higieniczno-sanitarne |
14:30-14:45 | podwieczorek |
14:45-16:00 | zabawy zorganizowane, dydaktyczne, utrwalające nabyte umiejętności i wiedzę w sali zabaw. Monitorowanie rozwoju dzieci, praca kompensacyjno-wyrównawcza; zabawa ruchowa, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami; praca indywidualna; rozchodzenie się dzieci. Prowadzenie obserwacji dzieci. |
16:00-17:15 | przekazanie dzieci do grupy pracującej do 17:15. Zabawy dowolne |